Nyhedsbrev 1 2024

Det er tid til et nyhedsbrev, 2024 bliver et år, hvor vi igen kan se frem til mange gode fodboldkampe, på alle niveauer og god aktivitet i dommerklubben, og hvor vi skal fastholde den udvikling, som vi kom ud af 2023 med, på banerne og ikke mindste aktivitet niveauet.

Morten Krogh blev igen året dommer i superligaen, og med meget stor succes i FIFA-regi, vores talentdommer har haft en god sæson 2023, med oprykning til Frederik Hansen Baattrup til RTG-Danmarksserien, Sondre Jørgensen til RTG-serie 1, og lige inde forårssæsonen kom i gang, blev Vivi Kattenhøj indrangeret i 2. division kvinder og vi fik afviklet gode arrangementer til gavn for jer dommere, såvel fagligt og socialt.

Dommerklubben er repræsenteret med dommere i alle DBU Jyllands rækker i 2024, og højeste placerede er Mikkel Dalgaard, Andreas Klitgaard, Frederik Hansen Baattrup alle i Danmarksserien RTG, samt Kenneth Dahl Sørensen i Danmarksserien Dommerregion 3.

På øverste hylde, Morten Krogh, Superliga og FIFA og Vivi Kattenhøj i 2. division kvinder og vi skal sige velkommen til 4 nye dommere, som er kommet til siden årsskiftet, Daniel Lunde, Mads Jørgensen, Sigrid Marie Hansen Baattrup og Samuel Ingiriyeneza.

Året første samling var dommerdag og generalforsamling, søndag den 27. januar.

Inden generalforsamlingen, blev der afholdt dommerdag, hvor 59 dommere deltog.

Bestyrelsen havde sammensat et godt program, med 2 temakurser fra DBU, ”Den erfarende linjedommer” og ”Styrk din ledelse”, til de rutinerede dommere. De nyere dommere fik en gennemgang af udviklerskema og hvad de skulle have focus på, når de fik udviklinger, samt sluttet de af med gruppe teori, og ikke mindste det socialt samvær, på tværs af dommerindrangering, var vigtigt indslag på dagen.

På generalforsamlingen blev følgende hædret:

Æresmedlemmernes pokal ”Året medlem” 2023 Flemming Lajer.

Midtjyllands Avis pokal, ”Året pift” 2023 Morten Krogh.

Der var også 3 dommerjubilæer, 10 år, Sinan Hendi, 50 år, Ulrik Kragelund og Erik Andersen, samt Jan Sørensen 25-års jubilæum som kamppåsætter for SFK

Bestyrelsen har holdt møde og konstitueret sig som følger.

Formand. Mogens Jakobsen

Næstformand Flemming Lajer

Kasserer Morten Vestergaard

Sekretær Ismail Kalayci

Bestyrelsesmedlemmer Karsten Meldgaard Nielsen

Caroline Hedegaard

Lasse Lysdahl (ny)

Kamppåsætter Jan Sørensen

Materialeforvalter Flemming Lajer

Dommerudvalg (Udviklerudvalg).

Formand Ejner Rasmussen.

Medlem Hans Gammelgaard Rasmussen.

Medlem Brain Johnsen.

Medlem Vivi Kattenhøj.

Medlem Flemming Lajer. (fra bestyrelsen).

Medlem Jan Sørensen. Kamppåsætter.

Rekruttering- og fastholdelsesudvalg.

Formand for udvalget Flemming Lajer

Medlem Lasse Lysdahl

Medlem Caroline Hedegaard

Medlem Mogens Jakobsen

Medlem Jan Sørensen Kamppåsætter.

2 vigtige udvalg, hvor opgaver er at holder kontakt og varetager vores medlemmers ambitioner.

Aktivitetsudvalget:

Formand for udvalget Mogens Jakobsen

Medlem Karsten Meldgaard

Medlem Ismail Kalayci

Medlem Morten Vestergaard

Aktivitetsudvalget arbejder på planlægning af dommerfaglige og sociale tiltag, såsom teoriaftner, bowlingaften, dommerdag/træf inden efterårssæsonen, samt fælles løbetræning hen over vinteren, således at alle står bedre rustet fysisk og teoretisk, når næste års sæson nærmer sig.

Følgende aktiviteter:

Datoer der er fastlagt

Medlemsmøde 25. marts i Nordre Fælleshus kl. 19.00, hvor DBU Jyllands dommer administration, ved Jakob Bille og Line-Maria Rasmussen kommer på besøg.

Teoriaften for de som skal op til teoritest, (udvikler og nye eller kommende oprykker til serie 3), mandag den 10 juni i Nordre Fælleshus foredragssal, kl. 19.00 – 22.00, ved Finn Lovring.

Fysisk test FIFA, i Sejs kunststofsbanen, tirsdag den 18. juni, kl. 17.30 – 18.30. (DBU)

Obligatoriske teoriundervisning. Multihuset Sejs, tirsdag den 18. juni kl. 19.00 – 22.00. (DBU)

Teoritest, mandag den 24. juni, Nordre Fælleshus lokale 1. kl. 18.00 – 22.00. (DBU)

Datoer hvor planlægning er i gang.

Sommer træf/dommerdag, lørdag den 17. august, med nedstående forslag.

1. Minigolf hos Tollundgård Funder.

2. Fællesspisning og hygge hos Kjeld

Bowlingaften 1. november 2024.

Teorimesterskab 2024, XX november 2024.

X antal medlemsmøder, for nye dommer 2024, vil løbende blive fastlagt efter behov.

Vintertræning indendørs, fra november 2024 til marts 2025. (afventer svar fra Silkeborg Kommune).

Generalforsamling og dommerdag 2025, XX januar 2025.

Alle arrangementer, vil blive oprettet på hjemmeside Silkeborg-fk.dk for tilmelding.

Skulle du i nu ikke fået betalt kontingent for 2024, er sidste frist for indbetaling er 1. maj. Evt. spørgsmål så kontakt kasseren.

God sæson 2024.

Mogens Jakobsen.